این ترتیب، آمادگی برای مدرسه نه تنها در مورد آموزش برنامه نویسی کودکان مهارت های پایه زبان و ریاضی به کودکان است، بلکه در مورد ترویج خود تنظیمی نیز می باشد.
اگرچه برای همه کودکان مفید است، اما این فرصتهای یادگیری در اوایل دوران کودکی به ویژه برای کودکان در گروههای محروم بسیار مهم است، زیرا نقش مهمی در کاهش تأثیر تجربیات منفی اولیه و هدایت رشد آنها به مسیری سازندهتر ایفا میکنند. بر این اساس، برنامه های پیش دبستانی می تواند به کاهش شکاف آموزشی بین کودکان خانواده های آسیب پذیر و مرفه کمک کند. پیش دبستانی زمانی است که کودک شما عاشق آموزش می شود. برنامه مناسب پیش دبستانی باید به کودک شما کمک کند تا به روشی رشد کند و یاد بگیرد که به بهترین وجه با ذهن منحصر به فرد او سازگار باشد.
اما چگونه می توان فهمید که کدام یک درست است؟امروزه طیف هیجان انگیزی از گزینه های پیش دبستانی در دسترس است، و هر رویکردی در نحوه پشتیبانی از خلاقیت، حافظه و درک دانش آموز از دنیای اطرافشان کمی متفاوت است.
رویکردهای اصلی پیش دبستانی امروزه عبارتند از:مونته سوری برنامه نویسی کودکان رجیو امیلیا والدورف دامنه بالا خیابان بانک تعاونی های والدین دینی چگونه بهترین مدرسه را برای پیش دبستانی خود انتخاب می کنید؟ بیایید تاریخ، فلسفه و کمی در مورد کارهای روزمره آنها را بشکنیم.
دکتر ماریا مونته سوری، یک رویکرد آموزشی با الهام از ایتالیا، بیش از 100 سال پیش این آموزش عمومی را توسعه داد. معلمان و رهبران گروه به آرامی یادگیری دانش آموز محور را در کلاس های درس مونته سوری راهنمایی می کنند. در این ساختار، دانشآموزان انتخاب میکنند که کدام فعالیتها با علایقشان صحبت میکنند و با سرعتی که متناسب با ترجیحات یادگیری خودشان است حرکت میکنند. اعتقاد بر این است که این رویکرد استقلال، مسئولیت پذیری و اشتیاق طبیعی به آموزش را ترویج می کند.
بسیاری از مدارس مونته سوری آموزش نوزادان تا نوجوانان را ارائه می دهند، از جمله برنامه ریزی دوران کودکی برای دانش آموزان پیش دبستانی. این ایرانیان سایبرکلاسهای درس جوان، یادگیری عملی را با مواد قالبگیری برای کشف مفاهیم، مهارتها و علایق جدید تشویق میکنند. کلاس های درس در این سن به ندرت دارای میز هستند. آنها همچنین هر روز دوره های زمانی بدون وقفه را برای کودکان ارائه می دهند تا فعالیت مورد علاقه خود را با برنامه نویسی کودکان سرعت خاص خود کشف کنند.
مونته سوری همچنین آنچه را که آنها رویکرد "آموزش برای صلح" می نامند ارائه می دهد. این روش عدالت اجتماعی و رهبری جهانی و همچنین ترویج حل و فصل سازنده تعارض را در بر می گیرد.صلح، عشق و کارها: چرا مونته سوری برای خانواده من کار می کند
رجیو امیلیا با در نظر گرفتن پتانسیل کامل فکری و عاطفی کودک به طور کل نگر به دانش آموز جوان نزدیک می شود. سبک دانش آموز محور مدرسه بر آزادی بیان و کشف ایده ها با استفاده از حرکت، گوش دادن فعال و فعالیت های عملی تمرکز دارد. فعالیت های کلاسی مشترک باعث تقویت روابط با دیگران و دنیای اطراف آنها می شود.
لوریس مالاگوزی این رویکرد را در دهه 1970 توسعه داد. بیست سال بعد، سازمان رجیو برنامه نویسی کودکان امیلیا در ایتالیا تشکیل شد تا آثار او را در سراسر جهان بشناسد و گسترش دهد. به گفته سازمان رجیو، برنامه درسی ساختار خود را حول محور «مشارکت خانواده ها، کار دانشگاهی همه پرسنل، اهمیت محیط آموزشی، حضور آتلیه [فضای خلاق] و شکل آتلیه معلم هنری]، آشپزخانه داخل مدرسه، و تیم هماهنگ کننده آموزشی.»
بیان از طریق خلاقیت و احساسات - به ویژه با استفاده از "آتلیه" ذکر شده در بالا - باعث تعمیق دروس آموخته شده هم در دوران پیش دبستانی و هم در بزرگسالی می شود.
برنامه درسی والدورف در دوران کودکی پایه ای برای یادگیری مادام العمر برای کودک کنجکاو می گذارد. برنامه نویسی کودکان تمرکز فعالیتها بر ایجاد اعتماد برای نقش مربی با استفاده از تمرین ذهنآگاهی، فعالیتهای هنری و محیطی گرم و سالم کلاس است.
رودولف اشتاینر، دانشمند اتریشی، این رویکرد آموزشی را در اوایل قرن بیستم پس از جنگ جهانی اول توسعه داد. هدف آموزش والدورف این است که پتانسیل هر کودک را به عنوان یک فرد کاملاً گرد ببیند. یادگیری خود محور آنها باعث ایجاد اشتیاق برای
دوره آموزش آیلتس تضمینی | آیلتس آنلاین